הדברה לבד לנמלת האש

כדאי לעשות קצת סדר

נמלת האש הקיימת בישראל הינה נמלת האש הקטנה, מין אחד מתוך מיני נמלי האש בעולם. היא הגיעה אלינו מדרום אמריקה דרך שבבי עץ או קורות עץ שהועברו מיבשת ליבשת, והיום מהווה את אחד מן המינים הפולשים האגרסיביים בישראל.

אולי תתעניין ב

הדברת נמלים בגינה

זיהוי נמלת אש

אנשים רבים מתבלבלים בין נמלי אש לנמלים אחרות, אך חשוב להכיר את הנמלים האלו כדי שניתן יהיה להדביר אותן באופן יעיל. ישנם מספר מינים של נמלים אש, אך המוכר ביותר הוא נמלת האש המיובאת האדומה (Solenopsis invicta). נמלים אלו הן בצבע חום-אדמדם וגודלן נע בין 3 עד 6 מ"מ. הם בעלי יכולת הסתגלות גבוהה ויכולים לשגשג במגוון רחב של בתי גידול, משטחי עשב ויערות ועד אזורים עירוניים ושדות חקלאיים.

מהו אורח חייה של נמלת האש?

נמלת האש היא חרק חברתי שחי במושבות עם היררכיה חברתית מאורגנת מאוד. בראש כל מושבה עומדת מלכת נמלה, שתפקידה היחיד הוא להטיל ביצים. הנמלים הפועלות אחראיות לחיפוש מזון, בנייה ותחזוקה של הקן, וטיפול במלכה ובצאצאיה. אחת התכונות הייחודיות של נמלי האש היא יכולתן ליצור תלים גדולים, שיכולים להגיע לגבהים של עד 45 ס"מ. תלים אלו מורכבים מאדמה ופסולת צמחים ומהווים מקלט בטוח למושבה.

נמלת אש היא אוכלת כל וניזונה ממגוון מזונות, כולל חרקים, זרעים ובעלי חיים קטנים. היא גם נמשכת למזונות מתוקים, כמו טל דבש, מיץ פירות וצוף.

בשל אופיין האגרסיבי והעקיצות הכואבות שלהן, נמלי אש נחשבות למזיקות באזורים רבים בעולם. אם אתם מבחינים בתל נמלים גבוהה בסביבת ביתכם או מבנים אחרים, ובנמלים בעלות גוון חום-אדמדם, ייתכן שמדובר בנמלי אש, וחשוב לבצע הדברת נמלי אש בהקדם.

נזקים של נמלי אש

  • עקיצות כואבות: נמלי אש ידועות לשמצה בעקיצה הכואבת שלהן, שעלולה לגרום לאדמומיות, נפיחות וגרד עז. במקרים מסוימים, אנשים יכולים לחוות תגובה אלרגית לעקיצה, שעלולה להיות מסכנת חיים.
  • נזק ליבול: נמלי אש יכולות לפגוע ביבול על ידי אכילת זרעים, שתילים וצמחים בוגרים. הן יכולות גם להפריע לתהליך ההאבקה על ידי תקיפת דבורים ומאביקים אחרים.
  • נזק לציוד חשמלי: נמלי אש נמשכות לציוד חשמלי ועלולות לגרום נזק על ידי קינון בקופסאות חשמל, יחידות מיזוג אוויר וציוד אחר. זה יכול להוביל לכשל בציוד ולסכנות שריפה.
  • נזק סביבתי: לנמלי אש יכולה להיות השפעה שלילית על הסביבה על ידי התחרות עם מיני נמלים מקומיות, טרפת חרקים אחרים ובעלי חיים קטנים, ופגיעה באיזון המערכות האקולוגיות.
  • השפעה כלכלית: לנמלי אש יכולה להיות השפעה כלכלית משמעותית על ידי הפחתת יבול, הגדלת עלויות ההדברה וגרימת נזק לציוד חשמלי ואחר.

מהן עיקר הנזק שיכול להיגרם לאדם מנמלי האש?

מבין הנזקים שהזכרנו, הנזק הבולט ביותר יכול להיגרם חלילה עקב עקיצותיה. נמלת האש אמנם איננה טפילה, אך עקיצותיה עדיין יכולות לגרום לתגובה אלרגית חמורה אצל חלק מן האנשים.

מהן הדרכים להדברת נמלי אש בהן ניתן לטפל במזיקים?

נמלת האש יכולה להימצא הן בסביבת הבית החיצונית והן בסביבת הבית הפנימית. כדי להיפטר מהן, קיימים כמה תכשירים ייעודיים לשימוש להדברה לבד לנמלת האש. כל תכשיר מיוחד לסביבה בה תתבצע ההדברה. נגד נמלי האש יש להשתמש אך ורק בחומרי הדברה ייעודיים ומאושרים ע"י המשרד להגנת הסביבה ככאלה.

אולי תתעניין ב-

גרגירים נגד נמלים

ככלל, מדובר בשני סוגים של חומרי הדברה: ג'ל וגרגירים. שני חומרי ההדברה הללו הן פיתיונות, כלומר הם נועדו למשוך את נמלי האש לקחת לכך אותם אל המושבה של הנמלים. לאחר שהגרגירים מגיעים אל המושבה, הם מחסלים את הקן. ניתן להשתמש בחומרי ההדברה הללו לבד ללא צורך בסיוע ע"י מדביר.

הפתרון הייחודי הזה עובד באמצעות פיתוי של נמלי אש אל הגרגירים: כאשר הנמלים נמשכות לגרגירים האלו, הן לוקחות אותם בחזרה לקן. כתוצאה מכן, הנמלים בקן באות בקרבת הגרגירים הרעילים, ומתבצעת הדברה יעילה וממוקדת של המושבה. כאמור, חשוב לבחור במוצרים איכותיים עבור הדברת נמלי אש: יש בשוק מגוון מוצרים נגד נמלים, וגרגירים נחשבים ליעילים ביותר כיום.

בנוסף, לא כל מוצר מתאים עבור נמלי אש מפני שהן ייחודיות. לכן, חשוב לרכוש מוצר שמותאם נגד הנמלים האלו. כאן באתר של המדביר המזמר זמינים לכם מגוון מוצרי הדברה ביתיים ואיכותיים, כולל גרגירים להדברת נמלי אש. המוצרים הם פרי פיתוח של חברת ההדברה שלנו, עם ניסיון של 40 שנה בתחום ההדברות.

בחנות לחומר ההדברה תוכלו למצוא ג'ל להדברת נמלת האש בתוך הבית ופיתיון גרגירים להדברה לבד לנמלת האש בחצר. חומרי ההדברה הללו הם ללא ריח והם מאושרים לשימוש לקהל הרחב על ידי משרד לאיכות הסביבה. ג'ל לנמלת האש הקטנה מגיע בצורת מזרק. יש להזריק נקודות ג'ל לפי ההוראות שמגיעות עם הג'ל. פיתיון גרגירים לנמלת האש יש לפזר בקנים של הנמלים ובמעטפת הבית הפנימית והחיצונית.

אולי תרצה לבקר בחנות לחומרי הדברה של

צ'יק צ'ק ג'וק

המדביר המזמר: הדברה מקצועית נגד כל המזיקים

בין שמדובר בשירות של הדברה נמלי אש או מזיקים אחרים – חברת המדביר המזמר כאן עבורכם. כאן באתר שלנו תוכלו לרכוש תכשיר להדברת המזיקים האלו, ומוצרים איכותיים נוספים להדברה ביתית. אם מדובר בנגעים גדולים, אנחנו מציעים שירותי הדברה של מדבירים מקצועיים בתחום. הצוות שלנו זמין לספק לכם שירות מותאם אישית, וניתן לפנות אלינו בכל עת עבור מענה מהיר לכל צורכי ההדברה שלכם.

כמה עולה הדברה נגד נמלי אש?

לשירות הדברה נגד נמלי אש מחיר המתחיל מ-500 ש"ח והוא מושפע על-פי מידת חומרת הנגיעות, תנאי השטח והיקף הפעילות הנדרשת. בשיחה עמנו נוכל לדלות את הפרטים שיאפשרו לנו לתת לכם הצעת מחיר מדויקת.

חשוב לציין לצד זאת, כי ישנה אפשרות להדברה עצמאית נגד נמלת האש, וזאת באמצעות תרסיס מיוחד המסופק על-ידי המדביר המזמר. זוהי אפשרות זולה הרבה יותר, ועלותו של התרסיס הינה 150 ש"ח.

בשיחתכם איתנו נוכל לבחון את הבעיה הקיימת, ולהתאים לכם את הפתרון הנכון ביותר. חשוב לציין כי במידה ותערכו הדברה עצמאית, הצוות של המדביר המזמר זמין עבורכם בכל שאלה.

מוצרים קשורים

פיתיון גרגירים להדברת נמלים ולנמלת האש – חומר הדברה לחצר (chikchakjuk.com)

 

ערכת הדברה להדברת תיקנים וחרקים בחצר – חומר הדברה לחצר (chikchakjuk.com)

מה אומרים עלינו?

חגית רמז, בת ים

בהזדמנות זו נציין כי סבלנו מתיקן גרמני במשך זמן של למעלה מ-16 שנים (!), במהלך זמן זה עברנו שלוש דירות שהמרחק ביניהם הוא למעלה מעשר קילומטר (!), אך הג'וקים עברנו

קרא עוד..
ורד גורדון פרימור

בערך 7 שנים לדעתי אני מזמינה מהם תרסיסי הדברה, למרות שמתגוררת בישוב מרוחק בים המלח עם שפע של זוחלים נדירים, יוצא שבקבוק אחד בשנה גורם אפילו לחצר שלי להיות סופררר

קרא עוד..
אבא G

הייתה לי בעיה של תיקן גרמני במטבח, שלא הצלחנו למגר עם ריסוס ועם משחה בשפופרת ע"י מדביר וותיק ומוסמך. 2 ריסוסים במיכל אחד שנרכש מצ'יק צ'ק ג'וק והלא יאומן קרה,

קרא עוד..
רועי ג

שירות מהיר ויעיל.

קרא עוד..
נתן דוב קופלוביץ

שרות מעולה אמין ויסודי !!! בטוח שאזמין כל פעם שאצטרך

קרא עוד..
דורי נימיץ

משתמש מזה שנתיים במוצרים, (חיצוני ופנימי) יעילים ביותר, תמורה מצויינת , שרות נהדר ישר כח וכל הכבוד

קרא עוד..
Anat Yanon

מעולה לקרדית אבק. מאוד מרוצה!!! יחס ישירות נהדר.

קרא עוד..
Michal C

הדברה לצרעות שירות מצוין!

קרא עוד..
Sagie Kremissi

בחור מאוד נחמד מחירים נחים ושרות מדהים

קרא עוד..
אבא G570

הייתה לי בעיה של תיקן גרמני במטבח, שלא הצלחנו למגר עם ריסוס ועם משחה בשפורפרת ע"י מדביר וותיק ומוסמך. 2 ריסוסים במיכל אחד שנרכש מצ'יק צ'ק ג'וק והלא יאומן קרה,

קרא עוד..
דורי נימיץ

משתמש מזה שנתיים במוצרים,(חיצוני ופנימי) יעילים ביותר, תמורה מצויינת, שרות נהדר ישר כח וכל הכבוד

קרא עוד..
דניאל תשובה

ענו במקצועיות מהירות ואדיבות!

קרא עוד..
sabrina weitsman

מקצועי מאוד, אדיב ודייקן

קרא עוד..
דרור כהן

וואלה עובד נעלמו הג'וקים חסכתי כסף "שפו"

קרא עוד..
דב נתן קופולוביץ

שרות מעולה אמין ויסודי !!! בטוח שאזמין כל פעם שאצטרך

קרא עוד..
Shiran Carmiel‎‏

"‏לא נתקלתי בכזה שירות מקצועי, יעיל, ומסביר פנים כזה! מה שבטוח, בכל בעיית הדברה אפנה לצ'יק צ'ק ג'וק‏"

קרא עוד..
Shiran Carmiel‎‏

ממליצה על ‏הדברה – צ'יק צ'ק ג'וק פתרונות הדברה‏: "‏לא נתקלתי בכזה שירות מקצועי, יעיל, ומסביר פנים כזה! מה שבטוח, בכל בעיית הדברה אפנה לצ'יק צ'ק ג'וק‏"

קרא עוד..
Doron Braunshtein

"צ'יק צ'ק ג'וק" זו חברה מצוינת, עם שירות מעולה וביצוע יוצא מן הכלל. ראוי לציין את מור אזולאי, המדביר המקסים, ואת ציון שירי הנפלא, המקצועי והמוכשר, תודה על הכל! מדורון.

קרא עוד..
אילנית, נהריה

חיפשתי חומרי הדברה כדי להדביר לבד בבית שלי. אני סובלת מג'וקים גדולים ונמלים. רציתי לחסוך בעלויות ההדברה. פניתי לחברת צ'יק 'צק ג'וק וקיבלתי מהם תרסיס להדברה עצמית לג'וקים וגם לנמלים

קרא עוד..
אדיר, באר שבע

יש לי בית עם חצר. כל החצר שלי הייתה מלאה בחשופיות במשך שנים. עד שהמליצו לי על חנות לחומרי הדברה של צ'יק צ'ק ג'וק. פניתי לחנות, קיבלתי שירות מצוין. קיבלתי

קרא עוד..
מיכל, קריית אונו

לפני שנה קניתי תרסיס הדברה ומלכודות נגד ג'וקים קטנים, שמהם סבלתי לפחות חצי שנה. בתקופה זו פניתי גם למדביר שלא הצליח לפתור לי את הבעיה. פניתי לחברת צ'יק צ'ק ג'וק

קרא עוד..
המלצת לקוח-מאור מנסור

היום חזרתי בפעם השניה אחרי שנה!!!! למה חיכית שנה אתם שואלים?!? כי זה עובד! חומר להדברה עצמית שעולה 100 שקלים (שווה לכל כיס ומחליף אחלה של מדביר). תוסיפו לזה השירות

קרא עוד..
המלצת לקוח

היה מאוד מקצועי ונתן שירות מצוין , ממליץ בחום! האמת שהתקשרתי לחברה מכיוון שברגע שחשבתי על המילה הדברה עלתה לי בראש התמונה של הרכב המזמר של החברה שמסתובב ברחובות:) .

קרא עוד..
המלצת לקוח דרך זאפ גרופ

פניתי לבית העסק לצורך הדברת מקקים. שילמתי מחיר קצת יקר וקיבלתי שירות סביר עם יחס בסדר. הוא אדיב.  

קרא עוד..