הדברת קרדית האבק

מהי קרדית האבק?

קרדית האבק היא סוג של חרק מיקרוסקופי שחי בסביבת האדם, בעיקר במקומות מרובי אבק, לחות וחום. הקרדית ניזונה מקשקשי עור הנמצאים בסביבה הביתית שלנו, בעיקר בסדינים, ציפיות ובגדים. ההשפעה הכי נפוצה של קרדית האבק על האדם היא התגובות האלרגיות, מה שנקרא בשפה השגורה "אלרגיה לאבק", המגיעות כתוצאה מהפרשות שהיא משאירה. בני האדם נחשפים לקרדית האבק בעיקר בזמן שינה. הגללים הקטנים שלה נשאפים למערכת הנשימה שלנו ועל כן התגובות המוכרות לנו: עיטושים, נזלת, אסטמה, גירודים, עקצוצים בעיניים ועוד.

אולי תתעניין ב

קרדית האבק

קרדית האבק – טיפולי מניעה

יש כמה דרכים והמלצות לטיפול בחרק קרדית האבק. ההמלצה הראשונה והבסיסית היא לכבס את כלי המיטה לעיתים תכופות, רצוי בטמפרטורה של 60 מעלות ומעלה. ההמלצה השניה היא להשתמש לעיתים תכופות יותר בשואב אבק, ולנקות אבק ממדפים וארונות למיניהם. ישנן חברות הדברה במרכז ואיזור השרון ורוב חלקי הארץ המטפלות בקרדית באופן מיוחד. לאותן חברות יש חומרים הקוטלים את החרק המזערי ומיועדים לשימוש עצמאי. אם אתם סובלים מקרדית האבק, הזמינו מדביר מקצועי והוא יוכל לתת לכם את כלל הפתרונות.

אולי תתעניין ב

חומר הדברה לקרדית האבק

הדברת קרדית האבק: שיטות ביתיות לטיפול בקרדית האבק

שטפו את המצעים בקביעות ב-60 מעלות. מומלץ לשטוף מצעים באופן קבוע: שטפו את כל המצעים שלכם, כולל סדינים, ציפיות ושמיכות לפחות פעם בשבוע. זה יעזור להרוג את כל קרדיות האבק שעשויות לחיות במצעים שלכם.

השתמשו בכיסויים עמידים לאלרגנים: כסו את הכריות, המזרן והקפיצים שלכם בכיסויים עמידים לאלרגנים. הכיסוי נועד כדי לסייע במניעת כניסת קרדית האבק למצעים שלכם.
שאבו אבק באופן קבוע כדי להסיר את קרדית האבק והפסולת שלה משטיחים, רהיטים ומשטחים ביתיים אחרים. הקפידו לשאוב אבק מתחת למיטות ובאזורים אחרים שקשה להגיע אליהם.

הפחיתו לחות: קרדית האבק משגשגת בסביבות חמות ולחות. נסו לשמור על הלחות בביתכם מתחת ל-50% באמצעות מסיר לחות או מזגן. זה חשוב במיוחד בימי הקיץ החמים בישראל, שבהם אחוזי הלחות עולים למספרים גבוהים במיוחד.

השתמשו בשמנים אתריים: חלק מהשמנים כגון שמן עץ התה ושמן אקליפטוס, הם בעלי תכונות אנטי-מיקרוביאליות. שמנים טבעיים אלה מסייעים בהרחקת קרדית האבק. הוסף כמה טיפות מהשמנים האלה לחומר ניקוי הכביסה שלך או השתמש במרסס כדי לפזר אותם באוויר.

נקו משטחים עם חומץ: חומץ הוא חומר חיטוי טבעי ועוזר להרוג את קרדית האבק. ערבבו חלקים שווים של חומץ לבן ומים בבקבוק תרסיס והשתמשו בו לניקוי משטחים מסביב לביתכם.

הקפיאו בובות פרווה: אם לילדכם יש בובות שלא ניתן לכבס, נסו לשים אותן בשקית ניילון אטומה ולהכניס אותם למקפיא למשך הלילה. הטמפרטורה הקרה תהרוג את כל קרדית האבק שעשויה לחיות עליהן. זה אמנם נשמע משונה, אך מדובר בשיטה יעילה נגד המזיקים האלו.

האם שיטות הדברה ביתיות נגד קרדית האבק עושות את העבודה?

תרופות ביתיות יכולות להיות יעילות בהפחתת קרדית האבק, אך ייתכן שהן לא יחסלו אותן לחלוטין. שטיפת מצעים, שימוש בכיסויים עמידים לאלרגנים ושאיבת אבק באופן קבוע יעילות מאוד בהפחתת קרדית האבק.

שימוש בשמנים אתריים וחומץ, עשויות להיות בעלות יעילות, אך הן לא אמינות כמו השיטות האחרות. כמו כן, חשוב לציין שתרופות ביתיות עשויות לא לעבוד עבור כולם. הן לא יעבדו עבור אלו הסובלים מאלרגיות חמורות לקרדית האבק או אסטמה.

באופן כללי, שילוב של תרופות ביתיות וטיפולים מקצועיים, כמו מטהרי אוויר ושירותי ניקיון והדברה מקצועיים, מהווים את הדרך היעילה ביותר לשלוט בקרדית האבק בבית. חשוב גם לנקות את הבית באופן קבוע ולשמור על הרגלי היגיינה טובים כדי למנוע את התפשטות קרדית האבק. אם יש לכם אלרגיות חמורות או אסתמה, עדיף להתייעץ עם איש מקצוע רפואי לקבלת ייעוץ אישי כיצד לנהל את הסימפטומים שלכם.

מה גורם לתגובות האלרגיות?

מחזור החיים הממוצע של קרדית האבק נע בין 20 ימים  ל – 10 שבועות, תלוי במין. משך ההתפתחות שלה תלוי מאוד בתנאי מזג האויר. במהלך מחזור החיים המקסימלי של 10 שבועות, תייצר קרדית האבק קרוב ל – 2000 חלקיקי צואה. אותם חלקיקים נכנסים לנו למערכת הנשימה וגורמים לתגובות אלרגיות שונות. יש אנשים שמגיבים באופן קשה יותר לקרדית האבק. אלרגיה כזו לא ניתן לרפא, זו אלרגיה כרונית. מה שכן, אפשר לנסות לעשות את המקסימום בשמירה על הניקיון, ניקוי האבק ובעצם יצירת תנאים בלתי אפשריים עבור הקרדית. ריסוס והדברת הקרדית מידי תקופה הוא בהחלט פתרון ראוי וטוב לטיפול בהתקפי האלרגיה.

אולי יעניין אותך

ריסוס קרדית האבק

הדברה על פני רפואה

אז כאמור את האלרגיה אי אפשר לרפא. אם תפנו לרופא, בדרך כלל ימליצו לכם על בדיקות דם בתהליך ארוך ומייגע ולבסוף יציעו לכם תרופות. תרופות אלה בעלות מרכיבים כימיים, גורמות לעייפות, תשישות ובעיקר, לתלות, מאחר ואלו כדורים שתצטרכו לקחת מידי יום. לפני שאתם פונים לרפואה המערבית, עשו כל מה שאתם יכולים על מנת להימנע מתרופות. פנו למומחים לאלרגיה שיפרסו בפניכם מספר פעולות בסיסיות שישפרו את רמת החיים שלכם. כמו כן, פנו לחברת הדברה מקצועית שתמליץ לכם על ריסוס וקטילה של הקרדית מידי תקופה.

הדברת קרדית האבק באופן מקצועי

הבתים של מרביתנו כוללים בדים, מצעים ופריטים אחרים שמהווים בית לקרדית האבק. זה יכול להיות מאתגר במיוחד להיפטר מהמזיקים האלו, ולכן הדברת קרדית האבק באופן מקצועי היא חיונית. כאן במדביר המזמר אנחנו מספקים מגוון שירותי הדברה מקצועיים, כולל הדברה נגד קרדית האבק, עם תוצאות מיטביות. לחברתנו יש ניסיון של 40 שנה בתחום, עם צוות מדבירים מיומן ומקצועי שזמין לכם בכל עת. במדביר המזמר אנחנו עושים שימוש בחומרי הדברה ירוקים וידידותיים לסביבה בכל סוגי ההדברה. פנו אלינו בכל עת, ונשמח לסייע לכם ליהנות מסביבה נקייה מקרדית האבק בביתכם או בכל אזור אחר.

מוצרים קשורים

תרסיס לקרדית האבק

ערכה להדברה עצמית לקרדית האבק – תרסיסים (chikchakjuk.com

כיסוי מיטה 6 צדדים מגן קרדית האבק עמיד למים למיטה זוגית (chikchakjuk.com)

מה אומרים עלינו?

חגית רמז, בת ים

בהזדמנות זו נציין כי סבלנו מתיקן גרמני במשך זמן של למעלה מ-16 שנים (!), במהלך זמן זה עברנו שלוש דירות שהמרחק ביניהם הוא למעלה מעשר קילומטר (!), אך הג'וקים עברנו

קרא עוד..
ורד גורדון פרימור

בערך 7 שנים לדעתי אני מזמינה מהם תרסיסי הדברה, למרות שמתגוררת בישוב מרוחק בים המלח עם שפע של זוחלים נדירים, יוצא שבקבוק אחד בשנה גורם אפילו לחצר שלי להיות סופררר

קרא עוד..
אבא G

הייתה לי בעיה של תיקן גרמני במטבח, שלא הצלחנו למגר עם ריסוס ועם משחה בשפופרת ע"י מדביר וותיק ומוסמך. 2 ריסוסים במיכל אחד שנרכש מצ'יק צ'ק ג'וק והלא יאומן קרה,

קרא עוד..
רועי ג

שירות מהיר ויעיל.

קרא עוד..
נתן דוב קופלוביץ

שרות מעולה אמין ויסודי !!! בטוח שאזמין כל פעם שאצטרך

קרא עוד..
דורי נימיץ

משתמש מזה שנתיים במוצרים, (חיצוני ופנימי) יעילים ביותר, תמורה מצויינת , שרות נהדר ישר כח וכל הכבוד

קרא עוד..
Anat Yanon

מעולה לקרדית אבק. מאוד מרוצה!!! יחס ישירות נהדר.

קרא עוד..
Michal C

הדברה לצרעות שירות מצוין!

קרא עוד..
Sagie Kremissi

בחור מאוד נחמד מחירים נחים ושרות מדהים

קרא עוד..
אבא G570

הייתה לי בעיה של תיקן גרמני במטבח, שלא הצלחנו למגר עם ריסוס ועם משחה בשפורפרת ע"י מדביר וותיק ומוסמך. 2 ריסוסים במיכל אחד שנרכש מצ'יק צ'ק ג'וק והלא יאומן קרה,

קרא עוד..
דורי נימיץ

משתמש מזה שנתיים במוצרים,(חיצוני ופנימי) יעילים ביותר, תמורה מצויינת, שרות נהדר ישר כח וכל הכבוד

קרא עוד..
דניאל תשובה

ענו במקצועיות מהירות ואדיבות!

קרא עוד..
sabrina weitsman

מקצועי מאוד, אדיב ודייקן

קרא עוד..
דרור כהן

וואלה עובד נעלמו הג'וקים חסכתי כסף "שפו"

קרא עוד..
דב נתן קופולוביץ

שרות מעולה אמין ויסודי !!! בטוח שאזמין כל פעם שאצטרך

קרא עוד..
Shiran Carmiel‎‏

"‏לא נתקלתי בכזה שירות מקצועי, יעיל, ומסביר פנים כזה! מה שבטוח, בכל בעיית הדברה אפנה לצ'יק צ'ק ג'וק‏"

קרא עוד..
Shiran Carmiel‎‏

ממליצה על ‏הדברה – צ'יק צ'ק ג'וק פתרונות הדברה‏: "‏לא נתקלתי בכזה שירות מקצועי, יעיל, ומסביר פנים כזה! מה שבטוח, בכל בעיית הדברה אפנה לצ'יק צ'ק ג'וק‏"

קרא עוד..
Doron Braunshtein

"צ'יק צ'ק ג'וק" זו חברה מצוינת, עם שירות מעולה וביצוע יוצא מן הכלל. ראוי לציין את מור אזולאי, המדביר המקסים, ואת ציון שירי הנפלא, המקצועי והמוכשר, תודה על הכל! מדורון.

קרא עוד..
אילנית, נהריה

חיפשתי חומרי הדברה כדי להדביר לבד בבית שלי. אני סובלת מג'וקים גדולים ונמלים. רציתי לחסוך בעלויות ההדברה. פניתי לחברת צ'יק 'צק ג'וק וקיבלתי מהם תרסיס להדברה עצמית לג'וקים וגם לנמלים

קרא עוד..
אדיר, באר שבע

יש לי בית עם חצר. כל החצר שלי הייתה מלאה בחשופיות במשך שנים. עד שהמליצו לי על חנות לחומרי הדברה של צ'יק צ'ק ג'וק. פניתי לחנות, קיבלתי שירות מצוין. קיבלתי

קרא עוד..
מיכל, קריית אונו

לפני שנה קניתי תרסיס הדברה ומלכודות נגד ג'וקים קטנים, שמהם סבלתי לפחות חצי שנה. בתקופה זו פניתי גם למדביר שלא הצליח לפתור לי את הבעיה. פניתי לחברת צ'יק צ'ק ג'וק

קרא עוד..
המלצת לקוח-מאור מנסור

היום חזרתי בפעם השניה אחרי שנה!!!! למה חיכית שנה אתם שואלים?!? כי זה עובד! חומר להדברה עצמית שעולה 100 שקלים (שווה לכל כיס ומחליף אחלה של מדביר). תוסיפו לזה השירות

קרא עוד..
המלצת לקוח

היה מאוד מקצועי ונתן שירות מצוין , ממליץ בחום! האמת שהתקשרתי לחברה מכיוון שברגע שחשבתי על המילה הדברה עלתה לי בראש התמונה של הרכב המזמר של החברה שמסתובב ברחובות:) .

קרא עוד..
המלצת לקוח דרך זאפ גרופ

פניתי לבית העסק לצורך הדברת מקקים. שילמתי מחיר קצת יקר וקיבלתי שירות סביר עם יחס בסדר. הוא אדיב.  

קרא עוד..